czwartek, 28 marca 2013

260. USA - Chicago



Kartka przedstawia najwyższy budynek w Stanach Zjednoczonych - Willis Tower. Nazwa nic mi nie mówiła, gdyż okazało się, że znałam budowlę pod innym imieniem. Od momentu wybudowania wieżowca do 2009 roku nosił on nazwę Sears Tower. Trzy lata temu brytyjska firma Willis Group Holdings wykupiła prawa do nazwy budynku. 
Dla mnie budynek pozostanie Sears Tower, bo kojarzy mi się z filmem "Kochaj albo rzuć". A ja uwielbiam tę serię o Pawlaku i Kargulu :)
Wysokość do dachu budynku wynosi 442,3 metra, a całkowita - 527,3 m. Do czasu ukończenia Wieży Wolności w czwartym kwartale 2013 roku Sears Tower będzie najwyższą budowlą USA. Z ciekawostek mogę napisać, iż rocznie w budynek uderza od 400 do 500 piorunów.
Ładne znaczki :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz