piątek, 8 czerwca 2012

Polska - Krecik


Muminki pojawiają się na blogu nawet często, w postaci kartek bądź znaczków, Smerfy również miały swoje pięć minut, a teraz czas na Krecika! Mogę stwierdzić, że kolekcja bajek z dzieciństwa została osiągnięta, gdyż chyba nie miałam innych, tak bardzo lubianych przeze mnie bajek.
Na kartce znajdują się, oprócz Krecika, również jego przyjaciele - Jeż i Zajączek. Pojawili się oni w moim ulubionym odcinku bajki. Wyszukałam w internecie, iż tytuł tego epizodu to "Krecik w mieście". Nie wiem, dlaczego akurat ten fragment przypadł mi do gustu, bo był to dość smutny obraz. Las, w którym mieszkali bohaterowie, wycięto, lecz zapewniono Krecikowi "namiastkę" domu. Napompowano wyobrażenie drzew, pni i murawy w pomieszczeniu (na moje oko i wspomnienia - w typowym bloku), jednak radość Krecika nie trwała długo, gdyż po wystrzeleniu korka od szampana (czy Krecik był pełnoletni, że mógł pić alkohol? I czy alkohol nie szkodzi kretom?) - z całej konstrukcji uleciało powietrze. Krecik postanowił uciec z betonowego więzienia i wyruszył na ulicę, gdzie o mało co nie przejechał go chyba czerwony samochód. Koloru nie jestem pewna, w końcu ten odcinek oglądałam przynajmniej 12 lat temu ;) Ale końcówki odcinka już nie pamiętam, co utwierdza mnie w przekonaniu, iż czas odświeżyć Krecika!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz