piątek, 6 kwietnia 2012

San Marino


Pocztówka, na temat której z jednej strony mogłabym napisać bardzo, bardzo wiele, ale z drugiej nie wiem, od czego zacząć i co mogłabym tak naprawdę przedstawić.
Kartka jest wyjątkowa, bo na postcrossingu jest zapisana jedynie jedna (!) wysłana pocztówka z tego kraju. A po drugie to widokówka, która pochodzi z San Marino. A ja uwielbiam San Marino. Uwielbiam takie małe państewka, które gdzieś przycupnęły na uboczu wielkich państw albo się schowały w ich wnętrzu. Ci, którzy znają mnie osobiście, wiedzą, że mam kompletnego fioła na punkcie mikropaństw, dlatego ta kartka mnie tak bardzo cieszy.
Najciekawszym faktem dotyczącym kraju jest to, że stanowi on najstarszą republikę na świecie! Państwo zostało założone w pierwszym roku IV wieku naszej ery przez świętego Marina (stąd nazwa). Kartka przedstawia najstarszą część kraju, którą jest góra Monte Titano, gdzie zbudowany został zamek. Całe to terytorium zostało wpisane na listę UNESCO.
Mogę jeszcze wspomnieć o głowie państwa. San Marino reprezentuje dwóch kapitanów regentów, którzy wybierani są na kadencję, trwającą pół roku. Ciekawy pomysł ;)

Już trochę ochłonęłam, dlatego ten post jest pisany z mniejszą ilością emocji, ale we mnie szalała burza, gdy dostałam tę pocztówkę. Wszystko dzięki Karolinie! Dziękuję Ci jeszcze raz, tym razem na (internetowym) piśmie :)

2 komentarze:

  1. Łał, zazdroszczę takiego rarytasu. ;) Choć przyznam, że z San Marino mam tylko jedno skojarzenie: czytanka z podręcznika do rosyjskiego o najmniejszych państwach świata. Na zaliczenie na szóstkę miałam sobie wybrać fragment i nauczyć się go recytować... :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę pięknej kartki

    OdpowiedzUsuń