poniedziałek, 19 marca 2012

USA - Myszka Miki


Jestem święcie przekonana, że dodawałam już powyższą kartkę na blog, ale zdziwiłam się, że jej tu nie ma. Nie wiem, czy mam omamy czy po prostu jakimś cudem post z pocztówką wyparował. W kwestii technicznej muszę jeszcze dodać, iż Myszka na środku kartki była kolorowa, ale mój skaner psuje kartkę, gdy skanuję ją w trybie kolorowym, dlatego zrobiłam ją na czarno-biało ;)

Twórcą Myszki Miki był Walt Disney (prawy górny róg), którego miastem rodzinnym było Kansas, z którego to miejsca kartka do mnie przyleciała. Disney rozpoczął naukę w Instytucie Sztuki w Kansas i w 1922 roku otworzył swoje pierwsze studio (lewy dolny róg). Budynek ten przechodzi teraz zabiegi renowacyjne i w przyszłości ma być poświęcony na muzeum Disneya. Na pocztówce można zobaczyć również pierwszą wizytówkę ojca Myszki Miki (prawy dolny róg) oraz pierwsze szkice postaci (lewy górny... OK., to już się staje nudne ;)). Każdego dnia Walt Disney oddawał okruszki ze swojego posiłku mieszkającej w studio myszy, którą stale szkicował. Ten mały futrzak był dla niego inspiracją w stworzeniu jednej z jego największej gwiazd - Myszki Miki.

Kartka została zaprojektowana przez nadawcę, bardzo mi się podoba. Ten przemiły człowiek podzielił się ze mną również małą częścią swojej kolekcji znaczków, co za uroczy gest :) Znaczki prezentuję poniżej.

1 komentarz:

  1. Pozwoliłam sobie bezczelnie przejrzeć Twojego bloga i muszę powiedzieć, że masz bardzo ciekawą kolekcję kartek (i znaczków). :) No i gratuluję wytrwałości, ja dopiero (kolejny raz) zaczynam z blogiem i mam nadzieję, że nie umrze z zaniedbania jak poprzednie... :P

    OdpowiedzUsuń