sobota, 11 lutego 2012

Ukraina - Lwów


Pierwszą nazwą miasta był Lędzian. Od powstania do właściwie rozbiorów miasto było przerzucane między Polskę a stronę rosyjską, a w międzyczasie plątały się w okolicy inne nacje. Obecną nazwę miasto zawdzięcza księciu halickiemu, Danyle , który uczcił w ten sposób swojego syna, Lwa.
Miastem partnerskim Lwowa jest Wrocław. Ja właściwie nie byłam ani w jednym, ani drugim, ale zawsze kojarzyłam to ukraińskie miasto z Krakowem. Przeczytałam gdzieś, iż miasta (mówię o Wrocławiu ze strony polskiej) są ze sobą silnie związane, a rynki obu miejsc wyglądają podobnie. Wiele mieszkańców Lwowa po przejęciu miasta przez ZSRR wybierało na miejsce zamieszkania Wrocław.

Nie mam pojęcia, co jest na znaczku, ale jest bardzo ładny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz