piątek, 16 września 2011

* Australia

Dotychczas nie doczekałam się oficjalnej Australii, dlatego tak bardzo cieszyłam się, gdy otrzymałam propozycję prywatnej wymiany. Dziś otrzymałam kartki i jestem nimi absolutnie zachwycona :)

Ta pocztówka jest jedną z najpiękniejszych, jakie dostałam. Jacaranda, a po polsku Jakaranda mimozolistna, zachwyca lawendowymi kwiatostanami. Jak przeczytałam na stronie ogrodniczej, kwiaty jej stają się pięknymi, fioletowymi lub liliowymi 4 centymetrowymi kielichami, rozwijającymi się w dużych 30 centymetrowych wiechach. Ich rozkwit zwiastuje nadejście lata :)
Och, jaka ta kartka jest piękna.


Queensland jest stanem położonym w północno-wschodniej części Australii, a jego stolicą jest Brisbane. Nazwa stanu została nadana ku czci królowej Elżbiety, która podpisała w połowie XIX wieku dokument zatwierdzający odłączenie stanu od Nowej Południowej Walii.
Z ciekawostek dotyczących tego terenu mogę napisać o Park Koala Pine Sanctuary. Mieści się ono na obrzeżach Brisbane i znane jest z tego, że w jednym miejscu skupione zostało najwięcej koali (około 130 tych puchatych stworzeń).


Trzecia karta jest związana ze sztuką i dodatkowo jest to unikalna sztuka australijska :) Obraz na pocztówce został wykonany z kory drzewa herbacianego i innych rodzajów drzew o różnej teksturze i kolorach.




2 komentarze:

  1. Jacaranda- rewelacja. Pewnie w naszym klimacie nie uda się jej hodować :-(

    OdpowiedzUsuń