piątek, 19 sierpnia 2011

* Wielka Brytania - Szkocja

Poniższe dwie piękne kartki dostałam od forumowej koleżanki, która spędza obecnie czas na północy Wielkiej Brytanii. Może ktoś pamięta (oczywiście, że nikt, dlatego należy kliknąć odpowiednią etykietę po prawej stronie ;)), że dostałam już kartkę z Perth od Patrycji rok temu :) Bardzo mi miło, że o mnie pamięta! :)


Pierwsza kartka (na widok której szczęka mi opadła z zachwytu) przedstawia szkockie zamki. Ten po lewej stronie pocztówki to zamek Urquhart nad jeziorem Loch Ness. Tak, tak, właśnie :D Krążą opowieści, iż potwór "Nessie" zamieszkuje grotę pod zamkiem. Sama budowla powstała w XIII wieku, lecz dzisiaj pozostały po niej jedynie ruiny. Zniszczona została pod koniec XVII wieku podczas rewolucji irlandzkiej, znanej też jako "wojna dwóch królów". Stacjonujący garnizon protestancki, opuszczając zamek, wysadził go w powietrze, by nie dostał się w ręce wroga.

Kolejny zamek (ten na górze po prawej) to
Eilean Donan, zbudowany w 1220 roku przez Aleksandra II, szkockiego króla. Połączenie z lądem jest umożliwione przez most. Został zniszczony przez fregaty Królewskiej Marynarki Wojennej w 1719 roku.

Trzeci to
zamek Inveraray. Wzniesiony został w XVIII wieku i na szczęście, w przeciwieństwie do poprzednich, budowla żyje i ma się dobrze. Po drodze zdarzały się wypadki, kilka razy w zamku wdał się pożar, ale odremontowali i jest cacy. Fundatorem budowli był trzeci książę Agryll, obecnie mieszka tam jego potomek, książę Agryll numer trzynaście.



Na drugiej kartce znajduje się Kościół św. Mateusza i rzeka Tay. Więcej o mieście można poczytać w notce sprzed roku :)

Dostałam również trzecią kartkę, która nie jest pocztówką, a kartką okolicznościową :) Jednak jest tak sympatyczna, że również ją wstawiam :)


Znaczek:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz