środa, 3 sierpnia 2011

USA - Mona Lisa


Mona Lisa! Co za niespodzianka z USA :) Piękna kartka.

Leonardo namalował to dzieło w 1503-1505 w niewielkich rozmiarach - 77x53 cm. Jest to najsłynniejszy portret w dziejach świata i malarstwa i dodatkowo wzbudza wielką sensację i zaciekawienie: kto właściwie jest na tym obrazie. Rzeczywiście żona florenckiego kupca, Lisa Gherardini? A może sam Leonardo? I ten zagadkowy uśmiech...
We mnie właściwie portret nie wzbudza takich emocji. Owszem, podoba mi się i chciałam go mieć na pocztówce. Ale tropienie, szukanie, czytanie, podejrzewanie? Nie to dzieło. Bardziej
fascynują mnie inne :)
Ale jestem szczęśliwa, że dostałam tę kartkę :)

Znaczki z Katharine Hepburn i Gregorym Peckiem (jako mała dziewczynka myślałam, że to jest jego całe nazwisko. Gregorypeck. I zastanawiałam się, jak ma na imię ten aktor :D)


oraz elementami dekoratorskimi: lampą Tiffany'ego, krzesłem Chippendale i dzbankiem wykonanym za pomocą techniki toleware :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz