niedziela, 31 lipca 2011

* Francja - Henri Cartier-Bresson


Tę kartkę właściwie nie otrzymałam z Francji, lecz od polskiej znajomej, ale na zdjęciu dzieło francuskie, więc niech i taki temat pozostanie.
Henri Cartier-Bresson to jeden z najwybitniejszych francuskich fotoreporterów XX wieku. Najbardziej znanym jego dziełem jest zdjęcie całującej się pary przy stoliku kawiarnianym, ale ja nie przepadam za tym zdjęciem. Moim ukochanym jego dziełem jest właśnie to ukazane na pocztówce. Przedstawia dwie kobiety przed kawiarnią w 1941 roku. Nie pamiętam teraz tytułu tego zdjęcia, a muszę dodać, że nie tak łatwo go znaleźć w sieci :)
Pierwszy raz zdjęcie to widziałam w Świecie Wiedzy (kto jeszcze zbierał? :P) - wycięłam je i wstawiłam w antyramę, chociaż marzę o dużym plakacie z tą fotografią!

Dziękuję, Patrycjo, uszczęśliwiłaś mnie tą pocztówką :)

2 komentarze:

  1. Nie znałam Pana Henri'ego, dzięki : D zrobił inspirujące fotki. Nie zbierałam Świata Wiedzy, ale moja siostra zbierała opakowania po gumach do żucia orbit, różowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś kupiłam mamie kubek z tym motywem. Nawet nie wiedziałam, że to tak słynne zdjęcie, po prostu mi się spodobał :)

      Usuń