wtorek, 18 stycznia 2011

USA - Edna St. Vincent Millay


Ta przepiękna pocztówka to fotografia wykonana przez Arnolda Genthe i przedstawia Ednę St. Vincent Millay - amerykańską poetkę i dramaturga oraz pierwszą kobietę, która dostała nagrodę Pulitzera w kategorii poezja. Była znana z niekonwencjonalnego, artystycznego stylu życia i jej fascynacji ludźmi. Fotografia została wykonana w 1914 roku, Edna Millay miała wtedy 22 lata. Poetka zmarła w 1950 roku.

Na kartce znalazłam również jeden z utworów pani Millay, która była ulubioną poetką nadawczyni mojej kartki.

My candle burns at both ends;
It will not last the night;
But ah, my foes, and oh, my friends --
It gives a lovely light!


Nie przepadam za poezją, jednak mogę napisać, że ten wiersz bardzo mi się podoba :)

Znaczki:


3 komentarze:

  1. No, naprawdę ciekawy wiersz :)A i pocztówka też ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pocztówka śliczna, śliczna! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiersz mi się nie podoba, ale pocztówka to zdecydowanie mój faworyt. Piękne zdjęcie wśród magnolii.

    OdpowiedzUsuń