środa, 22 września 2010

* Białoruś - Ratusz w Mińsku


Tę kartkę dostałam prywatnie od Katyi (mam nadzieję, że poprawnie odmieniłam jej imię, jeżeli nie, poprawcie mnie :)). Znajduje się na niej malarskie odbicie ratusza w stolicy kraju.
Pierwsze wzmianki o nim pochodzą z 1582 roku za panowania króla Stefana Batorego. Jego ówczesny wygląd nie jest jednak znany. Co pewien czas był odnawiany i dodawano mu kolejne elementy z popularnych wówczas stylów architektonicznych, jednak w 1857 roku został zburzony na polecenie zaborców rosyjskich.
Jego obecny wygląd pochodzi z 2004 roku, kiedy to odbudowano budynek.

Katya pisze, iż kupiła tę piękną pocztówkę na początku jej przygody z postcrossingiem, ale czekała z wysłaniem jej na bardziej "przyjazną" osobę. Do dnia wysłania jej do mnie służyła jej jako zakładka do książki - w tym dniu wyjęła ją z powieści Karatkiewicza, którą czytała, ze strony 375.

Cholera, wzruszyłam się :) Dziękuję Ci, Katyu!

Przepiękne znaczki:

1 komentarz: