czwartek, 1 lipca 2010

44. Czechy - Katedra św. Wita w Pradze



Kolejna kartka z Pragi przedstawia mieszczącą się w tym mieście Katedrę św. Wita. Muszę powiedzieć, że mam już kilka kartek z katedrami/kościołami, chyba one dominują w mojej kolekcji pocztówek :)
Budowę katedry rozpoczęto w XIV wieku, jednak ostatecznie zakończono jakieś osiemdziesiąt lat temu. Katedra jest przykładem architektury dojrzałego gotyku. Mieści się na wzgórzu zamkowym Hradczany, to w tej świątyni spoczywają władcy Czech i przechowywane są tutaj insygnia koronacyjne królów.
Ciekawostka: jeden z witraży, który znajduje się w świątyni, został zaprojektowany przez mojego ukochanego Alfonsa Muchę :)

Znaczek:

1 komentarz:

  1. Dziękuję. ^^
    Tak, typowo amerykańska, ale jak na razie mi mało i wszystkie mi się podobają.
    Byłam kiedyś w Praze. Przeurocze miasto.

    OdpowiedzUsuń