niedziela, 2 maja 2010

26. Czechy - Złota Uliczka w Pradze



Dostałam Złotą Uliczkę! Chciałam kartkę przedstawiającą tę uliczkę i się doczekałam :) Uliczka jest położona niedaleko praskiego zamku w dzielnicy Hradczany. Nie będę pisać informacji z wikipedii, bo nadawczyni kartki opisała tę uliczkę, a raczej jej pochodzenie, o wiele ciekawiej ;) Otóż: dokładnie nie wiadomo, skąd wzięła się nazwa "Złota Uliczka". Są na to dwie hipotezy:
- pierwsza: żyli tu w przeszłości złotnicy, wytwórcy biżuterii i nazwa pochodzi właśnie od kruszcu, którego używali do produkcji swoich wyrobów,
- druga jest zabawniejsza ;) Blisko tej ulicy było ulokowanych wiele pubów i pijani mężczyźni wychodzili na zewnątrz, aby, jak by tu ładnie to opisać, opróżnić swoje pełne pęcherze. I od koloru moczu pochodzi nazwa "Złota Uliczka".

Ja zdecydowanie wolę pierwszą wersję ;D

Znaczek z serii "znaki zodiaku", ja dostałam ten z bliźniętami:


3 komentarze:

  1. Praga jest boska :) I pocztówki z Pragi też :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W ubiegłym 2010 roku złota uliczka była w remoncie. Obecnie w 2011 roku ma zostać oddana do zwiedzania dla turystów w zupełnie innym kształcie. Podobno ma być więcej galeryjek. Zapraszam zaintersowanych Pragą na stronę www.przewodnik-praga.eu

    Przewodnik praski

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie prezentuje się bez tłumu turystów

    OdpowiedzUsuń